Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHasselbring, Ted S.; Lewis, Preston; Bausch, Margaret E.; Axelson, Mary; Kay, Ken; Honey, Margaret
InstitutionAppalachia Educational Lab., Charleston, WV.
TitelInSight. Volume 5
Quelle(2005), (58 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Evaluation; Disabilities; Access to Education; Computer Assisted Testing; Academic Achievement; Technological Literacy; Standards; Evaluation Methods; Teacher Evaluation; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Florida; Kentucky; North Carolina; United Kingdom
AbstractThis final edition focuses on two global issues that encompass most, if not all, of the topics explored in previous issues. With an emphasis on academic success for all children, the authors look at a method of universally designed assessment developed by the Kentucky Department of Education and based on the tenets of universal design for learning. This paper describes the leadership role taken by officials in this state to develop assessments for all students and the state's vision for future assessments. The other articles in this edition explore a foundational concept at the very heart of new and emerging technologies: technology literacy. Articles include: (1) Assessing Students with Disabilities: Moving Assessment Forward through Universal Design (Ted S. Hasselbring, Preston Lewis, and Margaret E. Bausch); (2) Online Assessments of Technology Literacy: The Perfect Petri Dish (Mary Axelson); and (3) Beyond Technology Competency: A Vision of Information Communication Technology Literacy to Prepare Students for the 21st Century (Ken Kay and Margaret Honey). (ERIC).
AnmerkungenAppalachia Educational Laboratory at Edvantia, P.O. Box 1348, Charleston, WV 25325-1348. Tel: 800-624-9120 (Toll Free); Tel: 304-347-0400; Fax: 304-347-0487; e-mail: info@edvantia.org; Web site: http://www.edvantia.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: